HTML

Mike blogja

A blogot elsősorban az El Camino miatt hoztuk létre. Ide fogok írni mikor úton leszek, és ide fogok írni mikor visszaérkeztem. Fotók is lesznek. Ezenkívül néhány érdekesebbnek számító esetről is ejtek majd pár szót, mint a Balatonátúszás, 100 km-es túra, geocaching, siklóernyőzés, hasonlók. Illetve felkerülnek majd az elmúlt négy évben készített interjúim, néhány vers, cikkek, könyvajánlók és meglátjuk még mi... Mike

Címkék

Friss topikok

  • szigya: Szia Mike! Jó volt elolvasni, nekem még elég új a gondolat, hogy elmenjek egyet "sétálni", sokat s... (2017.06.11. 16:28) Statisztika - számok - tények
  • Butterfly--: Szia! Nagyon tetszik a blogod! Pontosan mi is a zene cime, ami az első videóban van? Köszi előre is! (2010.03.23. 21:34) Az eleje
  • Kelemenné Pap Julianna: Aki meleg tájra indul innen a télen hol tudja megőríztetni a kabátját,mert tudomásom szerint nincs... (2008.12.03. 20:33) Madrid - Barajas
  • Csutak: Most hazatérve újra megnéztem a klippet, s még jobban tetszett, ha ez egyáltalán lehetséges. :DD (2008.09.03. 20:34) Fotók
  • Csutak: Megnéztem a fotóidat, és megnyugodtam, hogy azért nem maradtál le az óceán szépségéről sem. ;) (2008.07.14. 10:38) Muxia - ejjel az erdoben

Linkblog

2008.06.25. 17:17 -Mike-

Santa Catalina de Samoza

Koszonom a kommenteket ujra! Olyan jo olvasni...

Tegnap este "termeszetesen" megint nem lehetett aludni rendesen. De nem itt kezdem... Elfelejtettem, hogy meg utkozben (a legyengult holggyel) a srac eloretelefonalt,hogy jojjenek elenk a szallasrol, mert a holgy kesz van. Nagy sokara jon egy kocsi. Beszall a holgy, beteszem a zsakjat a hatso ulesre. Beul a srac is, es kerdezik tolem, hogy megyek-e veluk. Kedvesen mondom nekik, hogy nincs tobb hely (valahogy nem vettek eszre), mire a sofor azt mondja: nincs messze az Alberge. Elmennek en meg gyaloglok tovabb. Nagysokara beerek a faluba. Kiderul 3 szallas van. Na mondom de jo. Az utolsonak volt szimpatikus a neve: Sam Miguel Alberge. Odamegyek, erre ott vannak.

A hazigazda (szoke holgy) szolt, hogy vegyem le a cipom. Leveszem. Felveszem a szandalt. Mutatom neki, hogy ugyanolyan a talpa mind a kettonek, vagyis tiszta. Nem erti. Huzgalom rajta az ujjam, mutatom neki, hogy tiszta, csak nez. Inkabb hagyom. Lepakolok. A szallas eleg szep. Akkora emeletes agyak vannak, mintha oriasok hazaban lennek. Minden fabol van, gyonyoru. Mondjuk jo draga: 7 euro. A hazban kut van! Sajat vizzel :) Este a Fiesta miatt elkezdenek tuzijatekot lovoldozni. De nem egyszeruen! Lonek egyet, megijedek, ot perc mulva elfelejtem, ere megint lonek egyet, megint megijedek es ez igy megy orakon keresztul! Este 11 korul hagyjak abba, de csak azert, hogy ejjel megint ujrakezdjek. Ejjel egykor karomkodva forgolodunk. 

Kerdezgettem meg este, hogy ki mikor indul. A holgy meg maradna (nem csodalom) a srac meg csak Astorgaig megy, o is raer. De nem erdekel. Eldontom, hogy az eros  napsutes miatt, reggel hatkor elindulok! Fel otkor csorog az oram, ravetem magam, lenyomom. Mindenki huzza a lobort. Ossze vagyok pakolva. Feloltozom es elindulok. Kint sotet van, keresgelem az utat de megvan. Egy kutnal arcot mosok. Elhagyom a falut. Lassan dereng a hajnal. Beerek egy nagyon pici faluba. A szallas ajtaja nyitva. Bemegyek: hihetetlen! Nyikorog az ajto mikor kinyitom. Nagyon regi minden. Az ajtonal becsuletkassza! Az asztalon a belyegzo. Sehol senki. Belyegzek, irok a vendegkonybe. Kis kagylo alaku fem medallal, bornyaklancok vannak az asztalon, mellettuk egy kis papir: a szallovendegek reszere. Egyet a nyakamba kotok. Leteszek az asztalra masfel eurot. Kifele is nyikorog az ajto. Sehol senki. Alszik az egesz falu. Het ora van. Utolerek egy csoportot, nagy csaladnak tunik. Egy darabig kovetem oket, eleg jol nyomjak. Azutan, bar santikalok, megis valahogy elmaradnak. Nem ertem. Igy is sietek. Pusztasag, koves utak. Beerek egy nagyobb telepulesre Astorga elott. Talalok egy kozertet ami epp nyit (kulonben egy csomo minden csak 11 fele nyit) NEM croissan-t veszek! Toltott kekszet meg egy itt felfedezett uditot ami szensavmentes. Valami Aqua-valami. Finom.

Mire a nap feleszmel, beerek Astorgaba. (ez a menet az enyem nap ocsi :) Itt kicsit korul akarok nezni. Az elso szallason belyegezni akarok. Zarva. Vegre kicsit turistaskodom, bar a tiz kilos zsakkal nem konnyu beleelni magam (lehet, hogy mar csak 9:). Elmegyek megnezni a katedralist. Hatalmas es lelegzetelallito! A muzeumban kapok belyegzot. A Gaudi haz meg egyenesen lenyugozo! Egyszeruen tok jo! Itt is adnak belyegzo. Elotte enekel egy ferfi gitarral. Adok neki egy kis penzt. Megkeresem a katedralis melletti szallast, kerdezem, hogy hol a Hurrikane bolt. Az elozo helyen mondtak, hogy ott mindent lehet kapni problemas esetekre. Vettem volna naptejet vagy hosszu ujju polot. A ferfi mindenkeppen egy masik zarandok boltot mutogat nekem, de azt lattam, egyszeru Camino-s ajandekbolt. Nem erti, hogy mit akarok. Az uzlet reklamjat meg a kis terkepet eldobom az elso kukaba, es elindulok kifele a varosbol...

Az ut a vegtelenbe visz. Megint egyenes, kopar es nincs semmi. Szerencsere a nap elbujik (persze imadkoztam is) es GYONYORU borult ido van megint. Most az sem erdekelne ha esik, csak ne susson a rohadt nap. Orditva eneklem a "House of teh rising sun" cimu dalt, csak kisse tragar szoveggel... :) Pesze felig magyarul, felig angolul. Tobb kis falun atmegyek, sehol senki. Mi van itt, kihalas? Hello. 

Vegre az egyikben mozgas van. Bemegyek egy kis kajaldaba. Csak azt a szót ismerem, hogy tortilla, de nem tudom mi is az. Kerek egyet. Idosebb ferfi az elado. Mutatja, hogy felet; Nem egeszet! Be is nyomom! Igy azert jobb! Kulonben orommel jovok ra, hogy ilyet mar ettem Logronoban is. Olyan mint a krumpli langos. A hazaspar egyebkent tok kedves!

A falu utan az ut retek. Rengeteg ko a talpam alatt. Ha pont a vizholyagnal talalom meg, az nagyon rossz.  A foldet kell nezni, neha kilometereken keresztul nem is latom, hogy hol vagyok. Persze jelek sem nagyon vannak...

Egy ficko elkuld rossz fele. + 2 km-es seta. 

Miert nincs sehol arnyek? Nem akarok megallni a napon, mert igy legalabb van menetszel. Vegre jon par fa. Keresztuton jon egy kocsi. Megall, egy kedves idos neni mosolyog es mutatja, hogy El Camino arra. Nagyon orulok, hogy vegre valaki segit! Mert egyebkent baromira nem erdekel senkit, hogy mit kovalyognak ezek az urgek itt az ut melltt... 

Vegre latok egy tablat: Santa Catalina 1.5 km. Messzirol 15-nek nezem... A falu szelen talalkozom egy bacsival. Mondja, hogy a masodik szallasra menjek. Velem lehet beszelni. Az elsoben belyegzek. Beegyek a masodikba, kisebb, de jo. Sajat etterme van. Itt is akartam megszallni :) Valami iskola vagy mi... vagy az iskola mellet van? Fizetni akarok, mondja a ferfi, hogy pakoljak le, furodjek, majd utana. Ilyen se volt meg eddig... A zuhanyzas megint baromi jol esik. Ennel jobban csak egy medencebe merules esne...

A santikalas miatt most a sarkamon lett vizholyag. Megint varrni kell. Ez mar igy lesz vegig. Mindegy. Egyik a masikbol kovetkezik :) 

Ma csak 26 km-t jottem, de itt sokkal melegebb van napkozben mint az elejen a hegyekben. Holnap jon a Camino legmagasabb pontja: a Cruz de Ferro. 1500 m korul van. Nem lesz egyszeru, de szerintem az ereszkedes sem. 10 km-en majdnem ezer metert ereszkedik az ut... Na majd megirom ha lesz holnap net. 

A netrol annyit, hogy idaig mindenhol volt. Az en listam valoszinuleg tavalyi vagy elotti, mert ahol azt hittem nem lesz, ott is volt...

UI: Fotoztam egy csomo szep novenyt, meg cicakat is... Utobbiak rendesen pozolnak a gepnek :)     

 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mike.blog.hu/api/trackback/id/tr72539142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsitvainé Borsos Irén 2008.06.25. 19:54:22

Hello Mike! Csodálatos vagy, nagyszerú ember! Gratulálunk.
Mindig nagy élmény olvasni a beszámolód! Veled vagyunk! Ölel Irénke és Józsi

Csutak 2008.06.25. 20:08:16

Oh, My God! Drága Mike! Ugye el sem tudod képzelni, hogy szavaid mekkora hatással voltak rám?
"Mindenki huzza a lobort. Ossze vagyok pakolva. Feloltozom es elindulok. Kint sotet van, keresgelem az utat de megvan. Egy kutnal arcot mosok. Elhagyom a falut. Lassan dereng a hajnal. Beerek egy nagyon pici faluba. A szallas ajtaja nyitva. Bemegyek: hihetetlen! Nyikorog az ajto mikor kinyitom. Nagyon regi minden. Az ajtonal becsuletkassza! Az asztalon a belyegzo. Sehol senki. Belyegzek, irok a vendegkonybe. Kis kagylo alaku fem medallal, bornyaklancok vannak az asztalon, mellettuk egy kis papir: a szallovendegek reszere. Egyet a nyakamba kotok. Leteszek az asztalra masfel eurot. Kifele is nyikorog az ajto. Sehol senki. Alszik az egesz falu. Het ora van."

Istenem! Újra átéltem, s beleborzongtam. Arról írtál, ami számomra a legnagyopbb élmények közé tartozott. Majd ha hazaérsz, megérted. ;) KÖSZÖNÖM Neked a csodás perceket! :))

simszil 2008.06.25. 20:34:17

tényleg nagyon klassz lehet. én is beleborzongtam, pedig én ott sem jártam...
kitartás!
puszi

Dancs Mari 2008.06.25. 20:45:14

Szia Mike!
Én is voltam St Miguelben és jó volt. Látom magam előtt Sta Catalinát, és az utána következő fenyvest, ami Rabanalba vezet. Felhök között vezetett az út a Vas kereszthez, csodás volt.
Olyan gyorsan odaértem, nem is akartam elhinni, hogy ott vagyok.
Örülök, hogy jó hangulatban vagy. Lehet hogy holnap foglalom a rep jegyeket. Majd megírom. Kitartás, ápold a hólyagodat, mosolyogj az jót tesz.
Buen camino:Marcsi

Faludi Ági 2008.06.26. 21:01:30

Szia Miki,
remélem minden oké és jól vagy:)!
Folyamatosan veled vagyunk lélekben és nagyon várjuk minden nap az új beszámolót!
Itt sem lehet ám nagyon kibírni a meleget, de ezen kívül minden oké:)!
Egyél,igyál, pihenj amennyit csak tudsz:)!
Puszi Hugi

Csutak 2008.06.26. 23:15:32

Kedves Mike!
Ne haragudj, hogy még nem pontosítottam a buszos indulásokat. Nem felejtettem el, de rengeteg dolgom volt, s erre még van pár napunk. Holnap estig összeszedem a szükséges infót.
Ultreya!
Csutak
süti beállítások módosítása