HTML

Mike blogja

A blogot elsősorban az El Camino miatt hoztuk létre. Ide fogok írni mikor úton leszek, és ide fogok írni mikor visszaérkeztem. Fotók is lesznek. Ezenkívül néhány érdekesebbnek számító esetről is ejtek majd pár szót, mint a Balatonátúszás, 100 km-es túra, geocaching, siklóernyőzés, hasonlók. Illetve felkerülnek majd az elmúlt négy évben készített interjúim, néhány vers, cikkek, könyvajánlók és meglátjuk még mi... Mike

Címkék

Friss topikok

  • szigya: Szia Mike! Jó volt elolvasni, nekem még elég új a gondolat, hogy elmenjek egyet "sétálni", sokat s... (2017.06.11. 16:28) Statisztika - számok - tények
  • Butterfly--: Szia! Nagyon tetszik a blogod! Pontosan mi is a zene cime, ami az első videóban van? Köszi előre is! (2010.03.23. 21:34) Az eleje
  • Kelemenné Pap Julianna: Aki meleg tájra indul innen a télen hol tudja megőríztetni a kabátját,mert tudomásom szerint nincs... (2008.12.03. 20:33) Madrid - Barajas
  • Csutak: Most hazatérve újra megnéztem a klippet, s még jobban tetszett, ha ez egyáltalán lehetséges. :DD (2008.09.03. 20:34) Fotók
  • Csutak: Megnéztem a fotóidat, és megnyugodtam, hogy azért nem maradtál le az óceán szépségéről sem. ;) (2008.07.14. 10:38) Muxia - ejjel az erdoben

Linkblog

2008.06.28. 21:38 -Mike-

Pereje + Triacastela

Rengeteg minden tortent azota, hogy elindultam Ponferrada-ban kajat keresni. Eloszor is az, hogy nem talaltam. Egy par satnya sorozon kivul minden zarva volt meg. Ettem valami vacak peksutemenyt es nagy duzzogva elindultam kifele a varosbol. Ez nem is olyan konnyu mert a varos hosszan elnyulo. Rengeteg szokokuttal meg szoborral. A varost elhagyva meg visszajott az arnyek nelkuli puszta, ami nem az igazi. Siettem azert, mert Villafranca del Bierzo-ban akartam aludni. Allitolag szep kisvaros. Olyan mint Szentendre. Tenyleg az! Rogton ahogy beertem (hat korul) belebotlottam az elso Szallasba. Pecseteltem, de tovabbmentem a kozpontba.Talaltam pizzat!!! Ettem is egy szep nagyot, meg jegkremet is (vegre). Az asztalok alatt kiskutyak aludtak :) Mire Bementem a masik (nagyobb) szallasra, epp ettek. Kerdezi egy ferfi, hogy aludni akarok-e, mire mondom, hogy nem csak pecset kene. Mondja neki az idosebb, hogy akkor csak egyen, majd en kiszolgalom magam... Visszamentem az elso szallasra de az completto ... betelt! Gondoltam elmegyek a harmadikba. Arrol meg kiderult, hogy szalloda, 35 euros. Már csak ott van hely, ahol besertodtek, na oda nem megyek vissza. Hol a kovetkezo falu? 7 km. Belevagok! Nagyon jol lehetett haladni, mert gyakorlatilag az orszagut melletti aszfalt jardan mehettem es vegig lejtett. Meg a varosban rendorauto lassit mellettem. Mikor elhagyom a telepulest elhuznak mellettem es azt hallom: "Gyerunk magyar!" Valoban azt kialtotta? 

Villafrancaban egyebkent talalkoztam egy magyar parral. Koszonnek, hogy hola, en is, de utana hallom, hogy magyarul beszelgetnek. Odamentem, elcsevegtunk. Satraznak vegig, igy ingyen van a szallas.

Ma azt hittem csutortok van. Nagyon meglepodtem amikor megneztem a telefonom! 

Tehat konnyen beerek a kovetkezo faluba: PEREJE. Utkozben ketszer lementem a folyohoz. Olyan jo hideg a vize! Persze csak a kezemet martogattam :) Szoval igy esett, hogy akaratomon kivul 41 km-t mentem aznap! A sorozoben kell fizetni, de a szallas odebb van 4 hazzal. Nagy es kenyelmes! Minden fabol van. Internet megint nincs!!!!

Reggel atvaltok a dupla uveg vizre. A hegyekben keves a kut... Most nezem, hogy A Visegradis uvegem 0.75-os. Nem is tudtam. Halas vagyok neki, hogy vegig kitart! Fogy a plusz tablettam, mar szamolom, hogy meddig tart ki. A szallas baromi nagy. A pinceszintem van egy 14 agyas szoba es furdo. A padlasterben van a konyha es kb 30 matrac. Foldszinten, ahol alszom 12 agy, tarsalgo, tv es egy alloora, ami negyedorankent zenel, es orankent annyit ut, ahany ora van :) Ejjel vicces :) 

Egyre erdekesebb zarandokok tunnek fel. A tegnapi borondosok utan, ma kettonek is van villanyborotvaja, egynek meg toltoje. (nem tudjak, hogy a vegen kell borotvalkozni?) 

Kinezek az ablakon. Epp akkor teker el egy biciklis, aki idefele az ut mellett lattam a fuben aludni :)

Beulok a sorozobe, nezem egy darabig a Karate kolyok valamelyik reszet. Beleelem magam. Utana amikor kimegyek az utcara, nem hiszem el amit latok! Kis falu, nagy hegyek kozott valahol a vilagban, en meg itt vagyok! De jo!!! 

Kozben eszembe jut, hogy idaig egyetlen hely volt, ahol IGAZI adomany volt, vagyis becsuletkassza... :( 

Ejszaka nagyon lehul a levego. Ajto, ablak nyitva, csont hideg lesz, jo, hogy van pokroc, betakarozom. Felebredek 04 40 van. Ebben a pillanatban az erdoben recsegve dol ki egy fa! Reggel fel hatkor csak ketten kelunk fel, egy oreg meg en. A tobbiek alszanak. Most erzem azt, hogy "igazi" zarandokok lettunk... 

Most jut eszembe: volt mar a derekatokon vizholyag? Nekem sikerult megcsinalni :) Eleg vastag heveder ovem van, es egymason volt a hatizsakeval... Igy csak neztem, hogy mi lett a derekamon. Persze elmult, miutan mar odafigyelek ra. 

A regi orszagut nem megy keresztul a falvakon! Csak egy kis ut. Igaz a Camino mindig bevisz a faluba, ott meg kerulgetjuk a sok tehenszart. Lett is a combomon kiutes, szerintem a tobb evtizedes tehentragya keveredett a porral, az meg belepett mindent... 

Ul egy szegeny oreg egy haz elott, es vandorbotokat arul... Nem veszi eszre, hogy azert nem tudjuk megnezni a portekat, mert kerulgetjuk a sok szart az uton. Nem mondhatom meg neki, hogy ha legalabb maga elott eltakaritana, mindenki az arujat nezne... 

Balra lent folyo zug, fejem felett autopalya. Tetszik! Trabadelo. Bemegyek a szallasra. Ures eloter, belyegzek. Fent beszelgetes, ebredeznek a zarandokok! Fauzem mellett visz az utam. A haztetok nedvesek a paratol! Most eloszor salnak hasznalom a kendomet... 

A Santiagoba vezeto ut sarga lesz! Eszembe jut a regi dal: "Mindig a sarga, nem lephetsz masra!" Megyek SMARAGDVAROSBA!

Ambasmestas - a szallas zarva - closed. A kakasok orditanak. Beerek Vega de Valcare-be. A falu mogott ott magasodik a hegy, mint a fal. Vegig aszfalton megyek egesz nap. Varosi srac vagyok, nagy tempot jovok! A hegy elott muszaj ennem! Mini falu, oriasi etteremmel. Idos neni a pultos. Rantottat kapok kifliben. Jo izuen megeszem, uditovel. Iszom kavet is. 09 ora 10 van. Nezem a fem uditos dobozt. Arra gondolok, hogy amikor valaki eloszor kiejtette a szajan, hogy fem dobozban fogunk uditot arulni, hogyan nezhettek ra. 

10 15-kor veszem le a trikot. Ma volt rajtam eloszor! Mondom, hideg volt... 

Nagyon hosszu es meredek ut utan felerek a hegyre. O cebreiro aranyos kis falu, sokkal kisebb mint amire szamitottam! Valodi skanzen! 11 30-ra fent vagyok. Veszek 3 banat, kapok hozza gratisz egy marek cseresznyet. Finom edes. Gyonyoru fotokat csinalok a hegyrol. A volgyben uszik a para. A kovetkezo faluban egy ures boltban pecsetelek. Elado sehol :) 

Ismet talalok egy hegyi patak vizgyujto tartalyt. Belemeritem a ket karom konyekig. Olyan hideg a viz, hogy szinte faj... Lehuti az osszes verem. O cebreiro utan egyutt megyek egy spanyol ferfivel. ONNAN indul a Caminora. Kesobb megallok pihenni. Talalok egy napszemuveget egy boltban. Megkerdezem az eladot - nem az ove, nekem adja. 

Eldontom, hogy bemegyek Tricastela-ba. 44 km! De mos en dontok igy. Azert is mert csak ott van internet, masreszt pedig most eloszor erzem, hogy JON SZEMBE AZ UT A TALPAIM ALATT! Igy menni fog! 

Hosszu azert, de nagyreszt lefele visz az ut. Megint talalkozom a spanyollal. Alig ismer meg. Mutatom neki, hogy az uj szemuvegem miatt :) 

Vegre beerunk Tricastelaba. 6 szallas van, nehez donteni, de itt van net! Kimosom geppel a ruhaimat. Van szarito is! A szoba eleg nagy es tagas. Kipakolok. Vizholyagok nincsenek! Csak a bal karom holyagos egy kicsit, meg a bal combomon vannak piros kiutesek. Szerintem a kis falvakban az uton levo tehenszar evtizedeken keresztul osszekeveredett a poral, es az meg belepte a ruhat, attol lehet. De mar halvanyul. Csak egy jo kis furdes kell. Azert mostam is :) 

Holnap nem megyek sokat. 30 alatti menetet tervezek. Sikerult annyi elonyt osszerakni, hogy a vegere majd lazithatok kicsit. 

Mi hianyzik? Vizet inni poharbol, kakaot inni bogrebol, sult krumplit enni, vizbe merulni... soroljam?  

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mike.blog.hu/api/trackback/id/tr57543810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taki 2008.06.28. 23:36:26

Meglepő hogy fel tud értékelődni egy sima vizespohár egyes helyzetekben....További jó utat :)

Faludi Ági 2008.06.28. 23:47:56

Erről eszembe jutott a Számkivetett című film Tom Hanks-szel:)! Remélem láttátok- amikor nem tud a lakatlan szigeten tüzet gyújtani(legalább is egy ideig) és amikor évek múltán visszakerül a civilizációba, teljesen ki van akadva attól, hogy egy öngyújtóval milyen egyszerű is a tűzgyújtás...:)
Aki látta, tudja,hogy ez abszolút illik most ide.

Faludi Ági 2008.06.29. 00:01:31

Két dolognak örülök, az egyik a napszemüveg, bár már előbb kellett volna, a másik meg a banán+cseresznye:)! Végre valami egészségesebb, vitaminosabb kaja, bár nem éppen tartalmas...
A soraidból ítélve jó a kedved, ennek szintén örülök! Érezd jól magad továbbra is! puszi, hugi+Tibcsi

Zsitvainé Borsos Irén 2008.06.29. 18:25:56

Hello Mike! Úgyérzem a szavaidból, hogy lelkileg meg vagy nyugodva, mert most már "látszik a Fény az alagút végén!"
Józsi azt mondja; ez a Gyerek mindenek fölötti! Leleményes, kitartó és bátor! Én büszke vagyok Rá!!!
HÁT MÉG ÉN!!! Ölelünk szeretettel
Irénke és Józsi

Csutak 2008.06.30. 12:11:04

Jól van, Mike! Látom, most már a saját Utadat járod. :)) 2 éve Perejében volt internet, igaz a kissé pofátlan, állandóan szg.-es játékot játsz kamasz srácot időnként el kellett "zavarni". A 3. alkalommal végre a szülei is rászóltak. :D
További fürge lépteket és szép gondolatokat kívánok! Szeretettel: Csutak
süti beállítások módosítása