HTML

Mike blogja

A blogot elsősorban az El Camino miatt hoztuk létre. Ide fogok írni mikor úton leszek, és ide fogok írni mikor visszaérkeztem. Fotók is lesznek. Ezenkívül néhány érdekesebbnek számító esetről is ejtek majd pár szót, mint a Balatonátúszás, 100 km-es túra, geocaching, siklóernyőzés, hasonlók. Illetve felkerülnek majd az elmúlt négy évben készített interjúim, néhány vers, cikkek, könyvajánlók és meglátjuk még mi... Mike

Címkék

Friss topikok

  • szigya: Szia Mike! Jó volt elolvasni, nekem még elég új a gondolat, hogy elmenjek egyet "sétálni", sokat s... (2017.06.11. 16:28) Statisztika - számok - tények
  • Butterfly--: Szia! Nagyon tetszik a blogod! Pontosan mi is a zene cime, ami az első videóban van? Köszi előre is! (2010.03.23. 21:34) Az eleje
  • Kelemenné Pap Julianna: Aki meleg tájra indul innen a télen hol tudja megőríztetni a kabátját,mert tudomásom szerint nincs... (2008.12.03. 20:33) Madrid - Barajas
  • Csutak: Most hazatérve újra megnéztem a klippet, s még jobban tetszett, ha ez egyáltalán lehetséges. :DD (2008.09.03. 20:34) Fotók
  • Csutak: Megnéztem a fotóidat, és megnyugodtam, hogy azért nem maradtál le az óceán szépségéről sem. ;) (2008.07.14. 10:38) Muxia - ejjel az erdoben

Linkblog

2008.06.29. 19:46 -Mike-

Triacastela-Portomarin... megint 43 km

A mai nap abszolute nem igy indult... De azert orulok, hogy 3 nap zsinorban mentem 40 km feletti tavokat. Persze most van aki azt mondja, hogy csak megyek mint a lo. Hat azert van ido nezelodni is. Csinaltam mar tobb mint 700 fotot az uton, az elmult 11 nap alatt. Kivancsi leszek ra ha hazaerek :)

Este vettem kicsi croissan-okat (a valtozatossag kedveert), meg literes Aquarius-t. Ez a neve annak a finom uditonek. Aztan annak rendje es modja szerint lefekudtem tiz korul. Egyszercsak arra ebredek, hogy valaki rofog mint a diszno a szobaban! Ez nem horkolt, eskuszom rofogott! Raneztem a telefonomra: fel egy! Abban a pillanatban robbant bennem az adrenalin: teljes vedelmi es harci rendszer aktivalva volt... Nesze neked alvas... Gondoltam varok, majd valaki csinal valamit. Ot perc utan rajottem, en leszek az a valaki. Emeletes agyon aludtam es a ficko is csak egy meterrel odebb. Atnyultam es megraztam a agyat. Kis szunet majd rofog tovabb. Karomkodom felhangosan, de semmi, a szoba fele meg aludt vagy figyelt. Atnyultam megint es ugy megraztam az agyat, hogy a ficko majdnem leesett rola, kozben meg kiabaltam, hogy "kussolj vagy szetutlek" persze magyarul. Az alul alvo ficko is hanykolodott szerintem de nem szolt. Amikor a horkolo felult, meg hozzatettem jofajta harlemi akcentussal: "shat up, f*** you" Utana visszafekudtem. Regel hatkor a telefonomra ebredtem. Hat ilyen ujabb ejszakam volt.

Zenel a telefon, lenyomom, mindenki alszik. Persze elfelejtettem, hogy ezek is nagyreszt operett-zarandokok voltak: Itt kezdik az utat, vagy az elozo faluban, este meg kimennek bulizni tizenegyig, ejfelig. Reggel azt sem tudta egyik sem, hol van. Feloltoztem es elindultam hatkor.

Megyek a hajnali sotetben, balra vekony folyo zug, jobbra sziklafal magasodik. Lassan vilagosodik. Egy helyen ugy zug a folyo, hogy kiraz a hideg. A szel is feltamad. Egy falu mellett megyek el. Sok haz teteje kolapokbol van, vizesek a paratol. Renche nevu falunal allok meg egy koasztalon irogatok es eszem. Rengeteg madar enekel, vilagosodik. Az orszagut mellett jovok vegig, kihagyok egy-ket kis falut. 08 00-ra Samos-ban vagyok. Tudom, hogy ilyenkor minden zarva. Pont harangoznak a monostorban. Korbejarom, talalok egy kis hatso ajtot. Bemegyek. Belso korfolyosos. Egy nagyobb es egy kisebb belso udvara van. Nagyon szep minden! Enni lehetne a foldrol. Bemegyek a kisebb belso udvarra. El is felejtettem, hogy itt van az a szokokut, amit 3 lufimellu no tart :) !! Tevemusor is foglalkozott vele, hogy milyen fura egy monostorban 3 meztelen no egy szokokuton... Csinalok a monostorban egy halom fenykepet. Mas meg be sem jut... Pecsetet a hotelben adnak.

Kimegyek Samos-bol. Jelzest alig talalok... Jonnek a tehenek szembe. Balra sziklafal, jobbra nagy arok. Felreallok, a tehenek meg jonnek oda... Mit akarnak ezek? Huzodom felre, nagyok am! Jon utanuk egy neni, mosolyog. Amikor latom, hogy milyen pici a neni, mar nem felek. Csinalok egy fotot is az utolso tehenrol :)

Kicsi hazak kozott elkeveredek, egy neni megmutatja az utat. Visszaerek az orszagut melle. Megallok eszem egy kicsit. Zarandokok jonnek. Meg elhuz meletem 2 kisbusz abban is zarandokok... Arra gondolok, hogy legkozelebb vadaszgeppel jonnek, mert azzal 10 perc alatt megvan a Camino :) 

Sok-sok aszfalt utan beerek Sarria-ba. Kozepes kisvaros. A szelen megyunk at. Setaloutca, uzletek, kajaldak. Leulok iszom egy kavet meg egy kis suti is bemegy. Harangoznak. Megkerdezem a pincertol, hogy mikor lesz a spanyol-nemet meccs. Leirja, hogy 20 45-kor.

Utana eszembe jut a no, aki a foldon fekudt 1-2 napja El Acebo-ban. Hogy mit mondott... Azt mondogatta, tisztan hallotam, hogy "haza akarok menni, haza akarok menni..." Ez volt benne a legszivszoritobb. Mert elobb vagy utobb, de mindenki haza akar menni. Minden utat csak ugy jarhatunk, ha tudjuk, hogy az otthon melege mindig var.. Anelkul gyakorlatilag csak porszem vagyunk a vilagban. Az allat is ha megserul elbujik a vackaban, pedig o nem is gondolja vegig. Automatikusan csinalja.

Az elore eltervezett 26 km utan bemegyek a szallasra Barbadelo-ban (tulmentem rajta, majd visszagyaloglom egy km-t!) agyat foglalok. Megkerdezem van-e internet, mert a papirom szerint van. Persze nincs. Eszembe jut a mecs (pedig maskor nem erdekel!) Teve sincs. Fel ora utan osszepakolok. Zoknit cserelek, a multkor vett faslival betekerem a bal labszaram (regel ota faj) es nekivagok a Portomarinba vezeto utnak, epp ugy mint tegnap. Kb ugyanannyi is van elottem, olyan 16 km. 14 00 van. 

Egy szakallas oreg ul az ut mellett. "Jo viz" mondja. Korulnezek, egy nagyobb kutbol viz folyik nem messze. Majdnem elmentem mellette! Megkoszonom neki, hisz a nagyobbik uvegem ures. 

A tavolban ujra szelkerekek forognak! Eszembe jut, hogy mar korabban is voltak. Meg lattam egy hatalmas kamiont: egy lapatot vitt! Azota ha meglatok egy szelkereket, eszembe jut, hogy 3 kamionnyi meretuek a lapatok...

Elkezdem enekelni a "Ha en rozsa volnek..." cimu dalt. Tetszik a szovege. 

Egy nagy fa alatt egesz csalad ul. Kanadaiak. Elbeszelgetunk. Angliabol jottek at Caminozni. Mutatom nekik a kalapom (kanadai katonai). Fotozkodunk. Tovabb indulok. 

15 30-kor elerem a 100-as kilometerkovet!!! Vagyis 100 km-re vagyok Santiagotol! Aztan mar csak ketjegyu: 99. 16 00-kor elerem Ferrerios-t, az utolso ahol meg megallhatok, de nem. Elszantam magam. Meg 9 km Portomarin. Ott tuti a net meg a tv. 5-6 kicsi falun megyek keresztul, a tehenszart csak mazsaban lehetne kifejezni. Az egyikben majdnem elhanyom magam, olyan budos van. 

Egesz nap szponzoral az idojaras, kellemes borus az ido. Csak negy utan indul be a nap, de mar nem erdekel. A szel is elkezd fujni. Eszembe jut, hogy mennyivel jobb az aszfalt, mint a "rolling stones" a talpaim alatt :) 

Egy szep macska jon szembe az uton. Amikor odaer, melyen meghajolok elotte. Nem tudom miert. Csak nem a macskaistenno nezett ram? :) 

Szoval nem terveztem mara ekkora utat, de ahogy a sikloernyosok mondjak: "Igy adta ki" 

Portomarin egy nagyon szep hely. Egy nagy folyo partjara epult, igen hosszu hidon kellett atjonni.

A szallas nagyon jo, direkt olyat neztem ki ahol van minden. Tv estere, 3 internet allas, igy nem kell sietnem sem. Rengeteg szoba es sok agy. A recepcios megkerdezte, hogy honnan jovok, es amikor mondtam, hogy 43 km-rol, olyan agyat adott ami mellett minden agy ures volt! Az utanam kovetkezo zarandokot meg az elfoglalt agyak melle tette, a soron kovetkezore. Nagyon jolesett ez a kis figyelmesseg. 

A vallamon levo holyagok nagy resze eltunt. A kezfejem ugy hamlik, hogy nevetsegesen nez ki... A sok aszfalttol meg faj a talpam, de ez termeszetes. Amikor sokat fociztunk a bitumenes palyan, ugyanigy volt. Csak mar regen elfelejtettem azt az erzest...

Igy, hogy az elmult 3 napban osszesen 128 km-t sikerult legyalogolni, sikerult osszerakni akkora elonyt, hogy a vegen kenyelmesen setalhatok (ha kepes leszek ra:) es lesz idom Santiagozni meg Finisterrazni :)    

 

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mike.blog.hu/api/trackback/id/tr91545036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Faludi Ági 2008.06.29. 20:39:02

Ekkorát már rég nem röhögtem: "shut up, fuck you!" :DDD Látom a képet magam előtt:)))!
Szerencsétlen felesége hogy bírhatja ezt a horkolást...ha van neki.
Én is biztosan kikészültem volna tőle és érdekes, van aki fel sem ébred rá.
Már alig várom, hogy lássam a képeket én is! Vigyázz magadra és kerüld ki a trágyát:)!
Puszi hugod

simszil 2008.06.29. 23:10:15

aztán annyira megszokod a gyaloglást, hogy itthon is maradsz ennél a megoldásnál...
gondolom ma sem alszol...nyertek a spanyolok!
kitartás!
puszi

Zsitvainé Borsos Irén 2008.06.30. 08:07:31

Hello Mike! Az élmények közül úgyis csak a szépek maradnak! A fényképek is csak a szépet őrzik!!!
Szeretettel gondolunk rád és ölelünk Irénke és Józsi

Csutak 2008.06.30. 16:05:52

Vannak feleségek, akiket nem zavar a horkolás. Na, én nem tartozom közéjük. :D Fancebadonban, a gyönyörű vadi új szálláson volt a 2. legpocsékabb éjszakám, mert egy olasz pasi iszonyatos koncertet adott egész éjszaka. Senki nem bírt aludni, csak ő és a felesége. :DD
Utána végig azon imádkoztam, nehogy újra összekerüljek velük.
süti beállítások módosítása