HTML

Mike blogja

A blogot elsősorban az El Camino miatt hoztuk létre. Ide fogok írni mikor úton leszek, és ide fogok írni mikor visszaérkeztem. Fotók is lesznek. Ezenkívül néhány érdekesebbnek számító esetről is ejtek majd pár szót, mint a Balatonátúszás, 100 km-es túra, geocaching, siklóernyőzés, hasonlók. Illetve felkerülnek majd az elmúlt négy évben készített interjúim, néhány vers, cikkek, könyvajánlók és meglátjuk még mi... Mike

Címkék

Friss topikok

  • szigya: Szia Mike! Jó volt elolvasni, nekem még elég új a gondolat, hogy elmenjek egyet "sétálni", sokat s... (2017.06.11. 16:28) Statisztika - számok - tények
  • Butterfly--: Szia! Nagyon tetszik a blogod! Pontosan mi is a zene cime, ami az első videóban van? Köszi előre is! (2010.03.23. 21:34) Az eleje
  • Kelemenné Pap Julianna: Aki meleg tájra indul innen a télen hol tudja megőríztetni a kabátját,mert tudomásom szerint nincs... (2008.12.03. 20:33) Madrid - Barajas
  • Csutak: Most hazatérve újra megnéztem a klippet, s még jobban tetszett, ha ez egyáltalán lehetséges. :DD (2008.09.03. 20:34) Fotók
  • Csutak: Megnéztem a fotóidat, és megnyugodtam, hogy azért nem maradtál le az óceán szépségéről sem. ;) (2008.07.14. 10:38) Muxia - ejjel az erdoben

Linkblog

2008.06.23. 21:10 -Mike-

Osztottam-szoroztam... az illuziok Logronoban maradtak...

Reggel idoben keltem es indulas elott leultem tervezgetni. Ereztem, hogy itt az ideje, mert ugy jottem ki, hogy elindulok es majd utkozben szamolgatok. Elkezdtem szamolni visszafele 6-tol, mert akkor indul a repulom haza. Egy napot mindenkeppen szanni akarok az oceanra, nem megyek haza anelkul, hogy lattam volna. Gyakorlatilag 3-an Santiago de Compostela-ba kell ernem, ez teny. Hogyan is lehetne megtervezn ia hatralevo utat? Van kb. 650 km es 10 nap. 65 km naponta? Belehalok :) (az elso nap) Otthon is sejtettem, hogy buszoznom kell majd, de sosem szamoltam utana. Honnan hova buszozzak? Tegyek rovidebb tavokat? Vagy egy hosszabbat? Ti, hogy dontottetek volna? Egyszer hallottam valahol, hogy aki az utolso 100 km-t megcsinalja, az megkapja az oklevelet. (nem ez a legfontosabb, de ha mar itt vagyok) Elkezdtem szamolni visszafele Santiagobol a kilometereket es a napokat, es arra jutottam, hogy a Leon-Santiago kozotti 300 km-t 10 nap alatt meg lehet csinalni, es akkor nem keszulok ki teljesen. Mert van am domborzati terkep, es jonnek vissza a hegyek! Itt lesz peldaul a legmagasabb pontja az utnak. Plusz ha valami miatt csuszas van, akkor ugrik az ocean. Pedig a hagyomany szerint ott kell megnezni a napfelkeltet, elegetni a ruhat es eloszor borotvalkozni ujjaszuletes gyanant.

Tehat fajdalmas dontest kellett hoznom: Logronobol El KELL buszozni Leonba. Nem kérdés. Ez majdnem 300 km. Pont az a 10 nap kellett volna ra, amivel kevesebb van nekem. Azt mondom mindenkinek aki el akar indulni a Camino-n: Csak ugy induljatok el, ha 40 napot itt tudtok tolteni! Akkor nincs idegeskedes, nincs izomlaz, nincs problema. Akkor igazan elvezheto az ut!

Szoval irany a buszpalyaudvar. Lehet, hogy csak az erzekeim jatszottak velem, de ereztem magamon azokat a pillantasokat, amivel en neztem tobbszor, a szallasok elott, autobol kiszallo zarandokokra. Holott nem kellett volna. Egyebkent meglepo, hogy a buszallomason mennyi zarandok fordult meg :) Sokan mennek rovidebb utakat busszal. Megneztem a terkepen, hogy melyik telepules van 30 km-re, es mindegyik zarandok ahhoz az ablakhoz ment jegyert :) Na mindegy. Egyebkent nagyjabol Logrono utan kisimult a taj, es eltuntek a hegyek, a fak, az arnyekok. Burgos utan meg teljesen. Kopar siksagot lattam mindenfele, persze gabonamezokkel. Burgosban majdnem fentmaradtam a buszon, ugy szolt a sofor, hogy szalljak at a masikra. Futottam is :) Amit nagyon sajnalok, hogy nem lattam az Fromista, a zsiliprendszer miatt, es Burgos. A burgosi katedralist a buszbol le tudtam fenykepezni. Viszont ami nagy orom: meg tegnap, meg ma reggel is Logronoban lattam az Ebro folyot, amit idaig csak terkepen.

Este het korul erkeztem meg Leonba. Most eszembe jut a Leon a profi cimu film, meg az, hogy a Seat Leon egy szep auto. Leon-t semmi penzert ki nem hagytam volna. Ket zarandokszallas van. Most direkt nem azt valasztottam, ahol adomanyert lehet megszallni. Nyertem! 4 euro a szallas es fullos a szallo! minden tok uj. A folyoso sarga, lila ajtokkal! Tetszik! Hat agyas szobaban egyedul vagyok. Vagyis mar ketten egy francia fiuval. Kicsit izgultam egyebkent, hogy a belyegzesnel mit fognak szolni a "teleportalas" miatt, de kutyat nem erdekelte. Itt tok rendes mindenki. Minden olyan mint otthon. Masik tartomany, latszik. Logronoban meg a plusz 30 km miatt mar kerdezgette a figura, hogy biciklivel jottem-e, es kozben hulyen pislogott az ajto fele...

A varosban valami nagy vasar van, a busznak is masfele kellett menni, ugy kerdezgette a sofor az utat, alig tudott bekanyarodni a kis utcakba... A szallas kozel volt a palyaudvarhoz. Fel nyolckor meg ezerrel sut a nap. Elmegyek furdeni. A furdo oriasi! Egy terem! Egyedul vagyok benne! Utana kimegyek faslit venni, hogy valami osszetartsa a jobb combom. Remelem bevalik. A gyogyszertarban nem is probalkozom angollal. Mutatom, hogy hosszu, rugalmas, meg betekerem vele a kezem. Egy idosebb ferfi az elado. Hozza a faslit. Kiraly. A kozertben veszek joghurtot. Ezek az ivojoghurtok eletet mentenek, komolyan. Veszek egy szenyat is. Kaja. 

Sorba allok a kozertben. Nagy tukor a falon. Nezem magam: ki ez az idegen? Lesimult haj, barna arc, cserepes szaj. Bajuszom, szakallam kinott. Osz szalak is vannak benne! Ezek most oszultek meg? :) Valaki egeszen mas nez vissza. Nagyon furcsa. Csak a szem ugyanaz. A szem a lelek tukre... Barmennyire megvaltozhatunk, ha a lelkunk megmarad olyannak mint ami volt. A belso az, ami igazan szamit... Bar a kulsovel alkot egeszet.  

   

Megyek pihenni. Holnap koran indulok, mert a deli nap nagyon gyilkos. Miota teljesen nyugatra visz az ut, a vadlijaim egtek le. Es jonnek a hegyek... 

UI: Itt az Internet ingyen van!!!  

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mike.blog.hu/api/trackback/id/tr12535919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csutak 2008.06.23. 21:46:09

Szia Mike!
Olvastalak a fórumon is. Megpróbálok utánanézni azoknak, amiket kérdeztél. Kitartás! Úgy látszik, idén ilyen az Utad. :)

Dancs Mari 2008.06.23. 23:15:49

Mike!
Nyugalom, lazíts, gondold át higgadt fejjel mit kell tenned, hogy sikerüljön a terved. Ha az utolsó 100 km-en vannak pecséteid, akkor megkapod a credenciat
Inkább menj busszal valamannyit, vagy stoppolj, de ha a vágyad az Óceán akkor ne hagyd ki. Az egészséged mindennél fontosabb erre is gondolj.
Drukkolunk, hogy sikerüljön és sikerülni is fog.
Buen camino:Marcsi

Csutak 2008.06.23. 23:49:39

Mike!
Az a baj, hogy nem egyforma a menetrend minden nap. Írd meg pontosan, hányadikán akarsz Madridba érni; 5-én vagy 6-án? Mikor és honnan indul a repülőd Bp-re? Hányadikán szeretnél Finisterrebe érni? Madridba busszal akarsz menni vagy esetleg repülővel?

Na, haladjunk Visszafelé!!!
Santiagoból 6-án reggel van repülő, IBERIA: 7;25 Santiago de Compostela érk. 8;30 Madrid, Barajas reptér!!! Ez 173 Euro. A későbbiek drágábbak.
5-én van 5 járat, mind 173 Euró jelen pillanatban. A járatok;
7;25 Santiago de Compostela >>>> 8;30 Madrid, Barajas
9;40 Santiago de Compostela >>> 10;45 Madrid, Barajas
13;45 Santiago de Compostela >>>> 14;50 ua.
17;45 Santiago o de Compostela >>>> 18;50 ua.
22;10 Santiago de Compostela >>>> 23;15 ua.

Mike! Mivel ennyire kevés az időd, ha van pénzed, célszerűbb lenne repülővel utaznod, főleg, ha ugyanarróől a reptérről repülst Bp-re is.
Ha emellett döntesz, mindenképpen előre foglald le a jegyet! www.iberia.com/

Buszra itt tudsz foglalni (ALSA, az angol nyelvűt jobbra fent a kép mellett tudod beállítani, de lehet, hogy a linkem is beadja); www.alsa.es/?portal.alsa.request.locale=en_GB&portal.alsa.request.locale=en_GB
Nem volt könnyű, de csak sikerült! Buszok július 5-én;
SANTIAGO COMPOSTELA - MADRID EST.SUR, 05/07/2008
SdeC-ból indulnak; 1. 7;00-kor, 2. 9;45-kor, 3. 13;45-kor és 4. 21;30-kor. A 7 órás a legdrágább, a többi kb. 40 - 67 Euro.
Érkezés Madridba; 1. 14;45-kor, 2. 19;30-kor, 3. 22;30-kor, 4. 06;30-kor (6-án!!!)

Biztosan meg lehet csinálni, hogy délután beérsz Santiagoba, estefelé elmész Finisterrara, onnan másnap du. vissza Santiagoba és este vagy másnap regel Madridba, de a madridi reptérre időben érj ki!!!!!!!!!!!! És ha Santiagoból is repülővel mész, vedd figyelembe, hogy még oda is ki kell buszoznod! Jó kis hajsza lesz, az biztos.
SdeC és Finisterre között naponta min. 3-4-szer jár a busz.

Vilma 2008.06.24. 04:34:19

Szia Miki !
Semmi hajszát ne vállalj,csak nyugodt léptekben való haladást és addig amíg bírod.
Lábaidra vigyázz az egy testrész és nem egy tárgy nem lehet túl erőltetni.
Ez az út ne a stresszről szóljon.
Szeretettel gondulunk rád !
Vilma

Zsitvainé Borsos Irén 2008.06.24. 14:39:09

Hello Mike! Légy szíves vigyázz magadra! egyetértek Vilmával;
hA AZ ÚT A STRESSZRŐL SZÓL,
A TERMÉSZET SZÉPSÉGEIRE ÉS CSODÁIRA NEM JUT IDŐ...
Simszilnek köszönöm! Kaptam tépké
peket, Líviától is. Amit megterveztél programozd is. Sok gondolunk Rád és szeretünk Irénke és Józsi Pásztón

szeretettel Józsi ésIrénke

Faludi Ági & Balogh Tibi 2008.06.24. 17:05:10

Szia Tesókám!
Napszemüveged van? Vigyázz a szemedre és a leégésre(illetve a le nem égésre) komolyan figyelj oda, mert nagyon gáz az uv sugárzás!!!
Most itthon is fullasztó meleg van. Mama jól van, minden rendben!
Úgy sajnálom, hogy végül nem mentem veled, de remélem lesz még rá lehetőség!!! Nagyon-nagyon jók az írásaid, hol a röhögéstől, hol az együttérzéstől sírok:)! Vigyáz magadra, szeretünk: Ági Tibi

simszil 2008.06.24. 19:46:20

az út végére hosszú hobo szakállad lesz? feltétlenül készíts fotót magadról (is)!
a buszozást ne bánd, a végére is kell egy kis tartalék erő...
nagyon izgi minden sorod!
vigyázz magadra!

Csutak 2008.06.25. 22:59:18

A férjem is szakállasan jött haza egy hete. Először megdöbbentem, de aztán rájöttem, hogy számára ez is a Camino része. Nem macerálom, megvárom, hogy magától vágja le. de már kezdjük megszokni, lehet, hogy majd még én fogom kérni, hogy hagyja meg? ;)
süti beállítások módosítása